Monday, September 3, 2012

Putus Cinta

 Salam Aidilfitri kawan2 semua....belum terlambat rasanya utk wish selamat hari raya walaupun biskut raya yg aku bw dari kg aku dh mkn sorang2 kt umah satu balang...hahahahha..x sempat nak bw pi opis..ari ni aku nk kongsi ttg pengalaman putus cinta yg ditulis oleh seorang blogger tp aku dh lupa sape sbb dh lama aku baca dari blog dia.ni aku copy paste apa yg ditulis oleh kawan kita ni...

1.Menurut kajian dan stalking wall fesbuk, 93% kawan-kawan dalam list fesbuk aku pernah melalui pengalaman putus cinta.

2.Alasan standard yang sering di guna pakai untuk memutuskan hubungan (mengikut urutan menurun):

i. 56% : Maaf, i rasa kita tak serasi
ii. 22% : Makin lama makin serabut i tengok muka u
iii.17% : i dah tak tahan dengan bau ketiak u
Iv. 9.7% : Terus terang i cakap, mak i tak suka u
v. 0.2& : I nak bertaubat.kapel ni haram

3. Lagu mahligaimu dari airmataku nyanyian lestari menjadi lagu putus cinta pilihan bagi lelaki manakala lagu putus cinta pilihan perempuan adalah pelamin anganku musnah nyanyian azie

4. Jumlah kali putus cinta bagi seorang perempuan boleh dikira dengan cara membilang berapa banyak kali mereka tukar phone number. 5 kali tuka no phone = 8 kali putus cinta (plus minus)

5. 3 daripada 4 wanita pernah kapel balik dengan ex-bf meraka.dengan alasan "everybody deserved 2nd chances" biarpon terang-terang ex-bf mereka main kayu tiga dan kemudian putus balik dengan sebab yang sama. bodoh kan?

6.Bila putus cinta, atau diputuskan cinta, ayat standard yang selalu digunapakai oleh 87% pempuan selalu pakai di minggu-minggu awal keputusan adalah

"Saya tak boleh hidup tanpa dia"

Tahap bangang : 4.9 bintang dari 5
Ko hidup dari baby sampai ke tadika, terus ke sekolah rendah. lulus UPSR dengan cemerlang.menyambung pula pengajian ke sekolah menengah sebelum mengenali si dia boleh pulak ko hidup??


******aku dh bape kali putus cinta...hehehehe..mula2 putus tu mmg rasa dunia ni mcm dh berakhir....kahkahkahkah..(bercinta tahap apa ntah ni ) lama2 lantak ko le dh lelaki  tu xnk aku kan..mcm la ko tu ensem sgt..ramai lg lelaki lain yg blm prnh aku jumpa lg baik pd ko..xde maknanya aku nak pi merayu mcm sedih sgt kene tggl..lama2 terus lupa dh x ingat apa2..tp bila jumpa blk or terserempak ker cm nak baling bom atom jer kt dia biar hancur berkecai..kahkahkahkah..sadis tol imaginasi aku..satu je aku nak pesan kt korang seme..kalau sst relationship tu terputus di tgh jalan better delete sms and phone number org yg melukakan ati korang tu..apa2 yg berkaitan dgn org tu x guna simpan n baca blk..nnt kita x dpt nak mulakan hidup baru..kita juga berhak bahagia sbb putus cinta tu bukan penamat hidup kita...banyak lg perkara yg berfaedah utk kita fikir..renung renungkanlah...
Wassalam...

2 comments:

Miz Rinie Yunus said...

A'kum,Hanis...best entry hanis..terkesan plak d jiwa saya..hahahaha...its true...jgn menyeksa diri mengenang insan yg langsung x pandai menghargai diri kita...buka hati and minda..insyaallah someone which better then him akan muncul dlm hidup kita jugak..God Is Almighty..:)..

Mastura'S said...

salam...thank's sbb suka entry ni..sebenarnya entry ni dr sorang blogger tp lupa lak sape..tp btl la kata org putus cinta bukan penamat segalanya..kita harus lebih positif dlm hidup.x semestinya kerana seorang lelaki kita musnahkan hidup kita sendiri kan..kita harus hidup lebih baik dr sebelumnya...sblm terlupa nama saya mastura bukan hanis yer...hahahahah